Ako bojujeme proti pandémii.

27.03.2020

Na príklade šírenia koronavírusu vo svete vidíme jasne, ako neúčinné a v mnohých prípadoch až škodlivé náboženstvá lipnúce na tradíciách a poverách môžu byť. Nie len že nepriniesli žiadne riešenie situácie, ktoré by účinne pomohlo v spomalení či zastavení krízy - a pritom majú na svojej strane tú najmocnejšiu nadprirodzenú silu a priame kontakty k nej, ktorá im tak často zázračne pomáha pri skúškach, ťažkých životných situáciách a pri hľadaní stratených kľúčov.

Často sa však vydajú presne opačným smerom a situáciu výrazne zhoršujú svojim tvrdohlavým presadzovaním nefunkčnej mágie a tvrdia nám, že oni sú obdarení božou ochranou a nič sa im preto nemôže stať.


Ako keď moslimský učenec Hadi Al-Modarresi jeden deň vyhlásil, že vírus je JASNÝM trestom pre Číňanov od Allaha za ich zaobchádzanie s moslimami a o týždeň nato mu bol diagnostikovaný vírus.


Teraz katolíci zbožne očakávajú, či priama diskusia medzi najmocnejším zástupcom Boha na Zemi pápežom Františkom a jeho nebeským pánom po priamej linke niečo prinesie. Alebo bude rovnako účinná ako mávanie vymyslenou relikviou Kristovej krvi nad územím Slovenska?

Všetky tieto čary-mary zatiaľ priniesli iba následný vzostup prípadov nakazených (nie, nie je to kauzalita).


Mnohí veriaci veľmi dobre vedeli (a mnohí ešte stále vedia), že vírus je trest komunistickej Číne za jej ateizmus - až kým sa vírus nerozrástol po všetkých prevažne náboženských krajinách Ameriky a Európy s vrúcnym objatím Vatikánu. Aj americký evanjelický pastor Rick Wiles nachal počuť, že ak Čína príjme Ježiša, tak sa vírus zastaví. Vírus si to však rozmyslel a presunul sa z Číny do USA, kde výskyt priam raketovo odštartoval koncový bod krivky k nebesiam (nie, ani tu to nie je kauzalita).

Ani raz nedošlo po akomkoľvek náboženskom rituáli k zázračnému poklesu či nevysvetliteľnému vyzdraveniu. A toľkí sa už o to snažili.


Som presvedčený však, že ak raz dôjde ku klesajúcej tendencii, tak mnohí modliaci budú zrazu presadzovať, že je to zásluha ICH dobrotivého boha. Doteraz to iba tá Čína akosi pozastavila - aj bez modlitieb. To však nič neznamená - to nemohol byť Boh u tých neznabohov. Tu to boli iné opatrenia a aj tak na nich čaká peklo.


Otázka je, prečo momentálne Boh nemá čas pomáhať tým čo sa k nemu modlia - rovnako ako počas Holokaustu. Je snáď tiež v karanténe a nemôže z domu pracovať?


Zázračné riešenie od veriacich a ich imaginárnych priateľov proste nechodí. Žiadne z ich riešení nepomohlo. Ani nezastaviteľné bozkávanie ikôn v pravoslávnych cirkvách, ani tajné stretnutia dôchodcov na nelegálnych bohoslužbách, ani Kuffom odporúčané modlenie k panenke Márii - sedembolestnej patrónke Slovenska, ktorá už svet nie raz "zachránila", ani žehnanie z lietadiel, ani kropenie ulíc svätenou vodou a ani každodenné omše naživo vo verejnoprávnych televíziách.


Čo nás teda táto situácia naučila?
Že svet sa rozdelil do viacerých táborov snažiacich sa bojovať proti tejto pandémii.


NA JEDNEJ STRANE stoja veriaci robiaci nezmyselné úkony a "opatrenia" ako napríklad:
- hromadné čítanie uzdravujúcich veršov z Koránu 25 000 Bangladéšanmi telo-na-telo v uliciach Raipuru či podobné stretnutie 16 000 Malajžanov v Kuala Lumpur, ktoré bolo potvrdené ako zdroj minimálne 500 nových infekcií
- organizovanie párty hinduistov v Novom Delí, na ktorých hromadne popíjajú kravskú moč ako ochranu proti vírusom
- skupinové modlenie v Gréckych či Rumunských kostoloch s podávaním chlebíka namočeným vo vínku zo spoločnej lyžičky (napriek známemu prípadu v kresťanskom sektárskom kostole v Južnej Kórei ktoré malo za následok rapídne rozšírenie nákazy v celej krajine)
- presunutie zázračného kríža na námestie v Ríme (ktorý už raz tak neuveriteľne pomohol pri morovej epidémii) aby pred nim mohol pápež povedať nové abraka-dabra vo formne Urbi et Orbi (to minulotýždňové nepomohlo, lebo do pár dní zvýšilo výskyt nakazených vo Vatikáne)
- posielanie kňazov medzi infikovaných, lebo tých Boh určite ochráni (celkovo v Taliansku následne podľahli chorobe desiatky kňazov)
- odmietnutie ultra-ortodoxných židov v Izraeli zatvoriť školy (v rozpore so štátnym nariadením), lebo ich Hospodin predsa s nimi uzavrel zmluvu a ochráni ich
- vrieskanie amerických televangelistov cez telku na svoje ovečky presvedčujúc ich, že rúška sú zbytočné, lebo oni predsa žijú s Kristom a pre Krista (a ak umrú, tak umrú pre Krista, takže OK)
- pripravovanie sa na konciec sveta, ktorý v koronavíruse opäť vidia svedkovia Jehovovi. Jasne to deklaroval Stephen Lett, ktorý v tom vidí "nepopierateľnú poslednú časť poslednej časti finálnych dní. Tesne pred posledným dňom posledných dní." (Tak krásne to povedal. Už po toľkýkrát v histórii JW)


Tieto a podobne nebezpečné metódy si vybrali náboženskí fanatici na boj proti koronavírusu. Vysvetliť im dopady ich správania je ako presvedčiť anti-vaxerskú mamičku na modrom koníkovi o nedostatočnosti jej "vedeckého internetového výskumu".


NA OPAČNEJ STRANE bojujú proti vírusu vedci a lekári, ktorí sa namiesto modlitieb a očakávania pomoci od panenky Márie, rozhodli niečo naozaj robiť. Sú to hrdinovia dnešných dní, ktorí izolovali vírus, získali jeho genetický kód, našli zdroj šírenia a začali pracovať na vakcínach. Vyvinuli lieky, ktoré používame na tlmenie symptómov a využitím poznatkov z molekulárnej medicíny vytvorili prvé prototypové vakcíny, ktoré sa už testujú na prvých kandidátoch. Tí podstupujú riziko (z neznámych vedľajších účinkov) pri prijatí novej vakcíny, a to len preto, aby sme čím skôr mohli VŠETCI začať používať tieto vakcíny k našej ochrane pred vírusom.


Všetci tí, ktorí nemôžu pomôcť pri vývoji vakcín, sa snažia robiť maximum podľa ich možností. Zrušili menej dôležité zahraničné cesty, dovolenky, návštevy, oslavy, izolovali sa doma, dodržiavajú odstup, pravidelne si umývajú ruky a dezinfikujú, posilňujú imunitu a niektorí pomáhajú rodine, priateľom, susedom či známym i neznámym s nákupmi či výrobou rúšok.


Čo sa týka náboženskej pomoci, ceniť si človek môže napríklad ochotu niekoľkých dobrovoľníkov, ktorí okrem neúčinného modlenia chodia pomáhať ľuďom v núdzi, ako napríklad rehoľné sestry pomáhajúce v nemocniciach.
Avšak to nie je pomoc Božia. To je pomoc ľudí, ktorí majú dobré úmysly a "srdce" a chcú pomáhať či už z empatie alebo chuti nasledovať vzor Ježiša.


Dôležité teraz však nie je ani to, ako pomáhajú jednotlivci. Tu sa nájdu vo všetkých táboroch rôzni ľudia. Otázkou je rozdiel medzi VEDOU a NÁBOŽENSTVOM. Prečo sa opäť pri takýchto situáciách spoliehame na vedu vyvinutú obyčajnými ľuďmi a nie na nadprirodzenú pomoc milujúceho Boha, ktorí toľkým ľuďom údajne pomáha v ich životoch?


Prečo je náboženstvo opäť horšie, než nepoužiteľné???
Stovky miliárd ročne platia ľudia cirkvám a náboženským inštitúciám. Kostol nájdete v každej dedine. Všetky náboženské inštitúcie o sebe tvrdia, že sú tu pre ľudí a sú prostredníkmi medzi ľudom a božstvom. Keď však nastane pandémia, v tom najlepšom prípade sa ostanú nečinne prizerať a čakajú na pomoc od vedcov. Mnohokrát však situáciu ešte zhoršujú. Prečo idú naše peniaze do týchto inštitúcií a nie radšej na podporu vedy a výskumu, ktoré nám dokážu v ťažkých situáciách naozaj pomôcť?


Kostoly sú opäť nepotrebné a preto zatvorené. Nemocnice ostávajú otvorené, lebo naozaj slúžia ľuďom. Pretože v nemocniciach sa aplikujú výsledky vedeckého bádania a nie liečenie vierou.


Ako povedal Richard Dawkins "Because science works, bitches."